Най-накрая, дългоочакваното събитие за столицата ни скоро ще бъде факт! В София ще заработи нощен градски транспорт и столичани ще бъдат една крачка по-близо до възможността да живеят в един по-модерен европейски град.
Макар и експериментално, считано от 7.04.2018 г. до края на годината, ще бъдат пуснати четири нощни линии по специално избрани маршрути, имащи за цел да покрият максимална площ от жилищни райони и да ги свържат с централната градска част.
N1 — от ж.к. Люлин 1, 2 — до ж.к. Младост 4
N2 — от кв. Обеля до Студентски град
N3 — от Овча купел 2 до Автостанция Изток
N4 — от ж.к. Гоце Делчев до ж.к. Дружба 2
За пресечна точка на маршрутите, където ще може да става прекачване от една линия на друга, е избран площад Батенберг. Иначе на още три спирки по протежение на бул. Тодор Александров и бул. Цар Освободител, четирите линии имат общи спирки а именно — на бул. Христо Ботев, на метро-станция Сердика и на ул. Г. С. Раковски, но на тях не се предвижда изчакване за трансфер.
Интервалът на автобусите ще бъде 40 минути, всяка нощ от 0:00 часа до 4:00 часа.
Заедно с информацията за нощния транспорт, беше публикувана и схема с въпросните маршрути:
Линиите са нанесени върху географската карта на града, нанесени са наименованията на крайните спирки, също и на трансферната — площад Батенберг. Има и легенда. За да се събере картинката в стандартен формат А3 или А4, тя е малко „сплесната” по височина.
Естествено се породи в мен желание да направя малко по-подробна и ясна карта на тези маршрути. Исках, например, да присъстват връзките между тях и метро-мрежата. Тази информация е важна, защото двата вида транспорт заради работното си време взаимно се допълват — приключва работа единия — започва другия. Логично е да се покажат и връзките с жп-гарите и автогарите. Пристигащи и заминаващи пътници на тези точки има на практика денонощно. Както и на Летище София между другото, но до там за съжаление към този момент не е предвидена нощна линия.
Всичко това исках да събера на една картинка, която може да се печата на формат А3, но и при по-качествен печат да изглежда добре на А4.
Като основа на картата използвах Транспортната схема , която е описана в тази статия.
Транспортна схема на София
Реших да не махам маршрутите от дневните линии, за да влязат в ролята на улична мрежа. Те минават по най-натоварените улици и булеварди. Повече линии по дадена пътна артерия, създават асоциация за степенуване по важност, по натовареност и логично по краищата „уличната мрежа” изтънява.
За такъв вид транспортни схеми, при такъв мащаб, не е нужно подробно изобразяване на уличната мрежа. Акцентът тук е друг.
Освен четирите линии от нощния транспорт, съм отбелязал по-важните междинни спирки, по-скоро като ориентация. На тези спирки автобусите ще спират само при наличие на пътници, желаещи да слязат или да се качат.
Повдигнах линиите на метрото и жп-транспорта със своите станции и гари. Това ще подпомогне ориентацията по схемата и определяне на връзките между отделните видове транспорт.
Връзката на нощните линии с Метрополитен
За подпомагане на ориентацията в центъра, а и защото там има доста натрупване на информация, изнесох отделен прозорец, с подробно нанесени по-важни улици и обекти.
Акцент към централната градска част и спирка пл. Батенберг
Ето и общия вид на картата:
Схема на нощния градски транспорт в София
* * *
5.04.2018 г. Проектът беше одобрен от Център за Градска Мобилност в София и беше решено да се изработи вариант за сгъваема карта формат А3, също и информационно табло (размер 70/90 см ) за новите спирки, предвидени за нощния транспорт.
В тези варианти е коригиран маршрута на N2, променени са названията на някои спирки според изискванията на ЦГМ, също и някои подобрения в дизайна.
Подробно ще разкажем за нашите услуги, видовете работи и типовете проекти, ще изчислим стойността и ще ви направим индивидуална оферта.